Header Ads

Betul Ke Bisnes Ni Boleh Untung?

Soalan yang biasa saya dapat.

"Saya student. Boleh ke jadi agen?"
"Saya student. Tak ada masa nak buat bisnes"
"Saya tak cukup duit nak makan"


Ini kisah saya sebagai student nak buat bisnes topup. Dulu tak ada internet di bilik-bilik hostel. Jadi saya perlu turun ke cafe untuk guna internet. Kadang-kadang menumpang internet orang lain.

Saya gunakan duit yang sedikit untuk ILMU. Bukan belanja awek makan KFC. :wink::wink:

Di pendekkan cerita, saya buat macam-macam marketing. Surat Khabar, Friendster (zaman dulu), Myspace (zaman dulu), Facebook, blog, forum dll.

Ada yang rugi ada yang mendatangkan hasil.

HASILNYA...............

Saya mampu capai RM4k lebih sebulan dengan bisnes topup masa tengah belajar.

nak bgth sekali lagi "SEMASA TENGAH BELAJAR! " :grin::grin:

Belajar bukan halangan UTAMA untuk buat bisnes.

Zaman dulu tak ada lagi student yang pandai buat bising duit tak cukup. Salah kan orang tu. Salah kan orang ni. Jadi kena usaha sendiri la cari duit. :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

Komisen tu, komisen dari transaksi downline dan selebihnya untung daftarkan agen lain dari hasil pelbagai iklan.

Semoga dijadikan sumber inspirasi untuk anda.

:kissing_heart::kissing_heart:

No comments